piątek, 31 sierpnia 2012

Pojazd do 3,5 tony a tachograf


Godna uwagi jest możliwość wprowadzenia przez kraje członkowskie UE dodatkowych ograniczeń i obowiązków w zakresie przepisów dotyczących kierowców. W przypadku Niemiec  zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych(Fahrpersonalverordnung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2,8 t, a maksymalnie 3,5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia.

Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2,8 t i mniejszej niż 3,5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. Każda strona dokumentacji musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, datę, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika oraz nazwę miejscowość, w której rozpoczęto i w której zakończono jazdę. Wszystkie dane należy wpisywać bezzwłocznie.
   
Ww. zapisy powinny być prowadzone w formie formularza (tzw. Tageskontrollblatt), który jest dostępny m.in. na stronie internetowej BAG.  



Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie Głównego Inspektora Transportu Drogowego lub Tutaj.

Ograniczenie pracy kierowcy w nocy


Ograniczenie pracy kierowcy w nocy do 10 godzin wynika z artykułu 21 Ustawy o czasie pracy kierowców i nie podlega kontroli na drodze, gdyż przepis ten leży w kompetencjach Państwowej Inpskecji Pracy, która jak każdy wie kontroli drogowych nie przeprowadza.

Należy jednak pamiętać, że wiele przepisów związanych z obowiązkowymi przerwami nie podlega kontroli na drodze, co nie znaczy, że można je ignorować. Od 2009 roku pracodawcy zobowiązani są przechowywać ewidencję czasu pracy przez okres 3 lat, a jeśli ewidencję stanowią wykresówki lub odczyty z karty kierowcy, to z tych danych inspektor kontrolujący odczyta również wszystkie przedstawione powyżej wykroczenia.

Dlatego bardzo ważnym jest, aby kierowcy byli zapoznani z treścią Ustawy o czasie pracy kierowców oraz świadomi swoich praw i obowiązków z niej wynikających. 

środa, 15 sierpnia 2012

Zaświadczenie o działalności kierowcy 561 / AETR - w 4 językach !!!

Specjalnie z myślą o transporcie międzynarodowym stworzyliśmy zaświadczenie zgodne z 561  i AETR w 4 językach - polskim, angielskim, niemieckim i francuskim. Jest bardzo czytelne i przejrzyste oraz łatwe do uzupełnienia. Zapraszamy do pobierania ze strony www.dlatransportu.pl lub bezpośrednio TUTAJ